Croissant próba

Megejtettük a nagy Croissant-tesztet is. A kínálat meglehetősen nagy a boltok polcain, árban és minőségben is nagy eltérések vannak. A termékek sokszínűségét látva kérdések merültek fel bennünk. Vajon a külsőre és marketingre a legtöbbet adó, és ezért legismertebb croissant, a 7days a legjobb is? Vagy érdemes esetleg a kevésbé csábító csomagolással ellátott saját márkás terméket választani egy diszkontban? Minden croissantban ugyanaz a töltelék van? Ezekre a kérdésekre kutattuk a választ. Hogy melyik a legjobb croissant, nem is volt olyan egyszerű eldönteni, mint azt gondoltuk. Íme a tapasztalataink.

Coop Croissant (50g, 25% töltelék; 99 HUF) - 15/25 pont 

20141203 150029

Könnyen megmondható, hogy melyik lánc terméke a csomagolás alapján, ám étvágygerjesztőnek mégsem mondható a borítás. Inkább az egyértelműség a célja, hogy ez egy alacsony árkategóriás termék. Ez nem csak a látszat, maga a croissant is kisebb, mint a többi, amivel találkoztunk (bár ez lehet a véletlen műve is). A sütemény állaga lágy,ízben domináns, egy enyhe utóízt is jól ki lehetett venni. A töltelék kellemesen krémes és a termék legerősebb pontja. Az összhatás a kevés töltelék miatt aránytalan.

Croissant Kakaókrémmel (65g, 30% töltelék; 79 HUF) - 16,5/25 pont 

20141203 150041

A Penny Marketből származó croissant csomagolása nem mondható a legcsábítóbbnak. Azt is nehezen lehet megállapítani, hogy melyik üzletben kellene keresnünk, ha ez lenne amit újra megvásárolnánk. És erre jó okunk lenne, hisz a terméknek vannak vetélytársaival szemben előnyei.Például, hogy a töltelék ebben a croissantban van a legjobban elosztva. Maga a sütemény és a töltelék íze kellemes összhatást kelt.

Spar Croissant (65g, 20% töltelék; 99 HUF) - 17,5/25 pont 

20141203 150103

A csomagolásra ránézve nem csordult össze a nyálunk, bár az XL Croissant-hoz képest itt egy komolyabb csomagolásról beszélünk. A süteményekben a „leveles szerkezetnek” csak alig felfedezhető jeleit láthattuk, néha érezhettük, ám ebben az esetben nyomát sem találtuk. A töltelék az átlagosnál is átlagosabb ízű, ám állaga meglepően krémes és lágy. Ez volt talán az egyetlen igazán emlékezetes pillanata a Spar Croissant kóstolásának. A saját márkás termékek között is csak egy egyhangú szürke szereplő, ennél unalmasabb croissant nem találtunk tesztünk alatt.

XL Croissant (65g, 30% töltelék; 79 HUF) - 18/25 pont 

20141203 150055

A borításon és a névben is szereplő XL-t nem éreztük jogosnak a csomagolás kibontása után, pedig a versenytársakhoz képest nagyobb nettó tömeggel kecsegtet. A csomagolás ránézésre a fiatalabb generációt, elsősorban kisgyerekeket céloz meg, még egy barátságos animált kutyát is kapunk a vételárért cserébe (bár ezt nem egészen tudtuk értelmezni, de egy kisiskolás biztos jobban érti, mint mi). A sütemény íze már-már vajas-jellegűnek nevezhető, kellemesen édes és az utóíz is elhanyagolható. Ez nagyon pozitív, mert először találtunk az eredeti péksüteményre utaló nyomokat tesztünk alatt. A töltelék eltér a többitől, hisz mogyorós-nougat töltelékről beszélünk. Íze kellemes újdonság a szokásos kakaókrémhez képest. Ám az elosztása nem a legjobb és így túlságosan is töménynek éreztük, a finom sütemény íze teljesen eltűnik az összhatásban. A tölteléket érdemes lenne jobban eloszlatni. A konkurencia ezt több „befecskendezési ponttal” éri el, amivel több töltelék„cellát” hoznak létre és így próbálják elérni, hogy minden harapásban egyenlő arányban legyen töltelék és süteménytészta is. Aki kicsit különlegesebb ízű töltelékre vágyik, annak mindenképp ajánljuk, ha esetleg a Lidl üzletében járva croissantra vágyik.

Berry (50g, 24% töltelék; 99 HUF) - 19/25 pont 

20141203 150017

Csomagolása leginkább a szegmens egyik legismertebb márkájának borítására hasonlít. Ezért mindenkinek azt ajánlom, hogy a Tescoban nézze meg kétszer is, hogy milyen croissant dobott be a kosárba. A konkurenciához képest nagyon nem nyúl mellé a vásárló, ha mégis elvétené és a 7days helyett Berry-t venne. Nettó tömege kevesebb és a töltelék aránya is alulmarad a többi tesztalanyunkhoz képest, mégsem voltunk csalódottak a kóstolás után. A sütemény tésztájában megtalálhatóak és kiérezhetőek voltak az eredeti pékáru jellemző, enyhe vajas íz, leveles tészta jelleg. Egy enyhe utóízt itt is felfedeztünk, ám ez nem volt zavaró. Töltelékének íze megfelelt az elvárásoknak és az átlagnak. Összhatásban ebben az esetben is egy átlagos croissantról beszélünk, ám emiatt nem kell szégyenkezni, hiszen aki csomagolt croissant vásárol az nem egy frissen a péktől származó péksüteményt választ.

7days (80g, 20% töltelék; 155 HUF) - 20/25 pont 

20141203 150006

A legnagyobb marketing hátérrel rendelkező résztvevő tesztünkön. Csomagolása mindenkinek ismerős és már rég óta jelen van a piacon, ennek megfelelően meg is vannak a márkához hű vásárlók.Sikere érthető, számunkra mégis kiábrándító volt összehasonlítva a többi tesztalannyal. Kicsomagolás után azonnal látszik, hogy nagyobb vetélytársainál. Erre a csomagolás alapján nem jöttünk volna rá azonnal, ám a hátoldalon láttuk, hogy ebben az esetben 80g-os nettó tömeggel állunk szemben. Ezek után a süteményt vettük górcső alá. A tészta kellemes állaga és leveles tészta jellege miatt, azonnal látható és érezhető volt, hogy magasabb árkategóriás terméket kóstolunk. A töltelék 2 különböző ízt ötvöz, kakaós és vaníliás ízű. Ennek megfelelően 3-3 helyre töltenek a töltelékekből és emiatt azt hihetnénk, hogy az összhatásban jól fognak érvényesülni az ízek. Ám ez nem így történt. Hiába találunk több helyen tölteléket, így sem beszélhetünk, arról, hogy minden harapásban megfelelőek lennének az arányok. (Bár az is előfordulhat, hogy mi haraptunk rosszul.) Ennek ellenére nem vásárol senki zsákba macskát egy 7days termékkel, ám ár/érték arányban biztosan nem lehet nyertes.

Chipicao (60g, 23% töltelék; 139 HUF) - 21,5/25 pont 

20141203 145953

A csomagolása ebben az esetben is egy fiatalabb korcsoportot céloz meg és az egész a márka jelképe is egy fura hajú, fura szemű vagány srác. Tesztünkkor egy Angry Birds kampány révén a csomagolás nagy részét a híres és színes madarak tették ki és ajándék is jár a finom falat mellé. Hasonlóságot véltünk felfedezni a 7days croissant és e között a sütemény láttán, nem lepődtünk meg rajta mikorláttuk, hogy mindkét terméket és márkát a a Chipita Hungary Kft. forgalmazza és bár a 7days csomagolásán csak EU van megadva, feltételezzük, hogy Lengyelországban lett készítve akár a Chipicao. A sütemény nagyon hasonlít a nagy testvérre, jó minőségűnek számít a többihez képest. A töltelék íze fogott meg minket a legjobban, igazi csokis íz, ami nem összetévesztendő a kakaóssal, ám a kakaóskrém egy tágabban értelmezhető fogalom, ezért az összetevőknél csak ezzel találkoztunk.Állaga is krémesen lágy volt. Összhatásban ez tetszett nekünk a legjobban és bátran ajánljuk mindenkinek, hogy próbálja ki.