Alverde-kozmetikumok

A mai bejegyzés elsősorban a lányok számára lehet érdekes, ugyanis kozmetikumokról lesz szó. Bizonyára sokan jártok dm üzletekbe. Én például szinte mindig ott vásárolok kozmetikai termékeket. A dm-ben rendkívül sokféle szépségápolási termék márka található, ezek közül kiemelt helyet kapnak a sajátmárkás Alverde-termékek. Legfontosabb tudni róluk, hogy nem tartalmaznak szintetikus tartósítószereket, szintetikus illatanyagokat, sem színezékeket és főként növényi eredetű összetevőkből állnak. Termékpalettáján megtalálhatók sminktermékek, bőrápoló, testápoló, hajápoló és babaápoló szerek is.

Itt most nem állítok fel rangsort, ugyanis eltérő funkciójú termékekről szerzett tapasztalataimat fogom bemutatni.

Amit nagyon szeretek, az a vadrózsás termékcsalád. Ebben van nappali és éjjeli arckrém, és arctisztító tej és tonik is, sőt különféle olajok is (arcra és testre is), de én az olajokat nem annyira szeretem, így arról nincs tapasztalatom. Ezek kifejezetten száraz bőrre ajánlottak, nagyon kellemes az illatuk, és valóban nagyon kímélőek, ugyanakkor a tisztító és ápoló funkciójuknak is teljesen jól megfelelnek. Az arckrémek segítenek hidratálni az arcbőrt, de nem lesz tőle túl zsíros a bőr, és nem érzem utána azt, hogy most van rajtam egy nehéz krémréteg, ami kifejezetten jó :D Tetszik a csomagolás is, ami rendkívül esztétikus és kifinomult, halvány rózsaszín színe a vadrózsát idézi, a fehér háttér is jól kiegészíti az összképet. Az egy, amit kifogásolok, az az, hogy magyarul elég kevés infó van feltüntetve. Az alapvető tudnivalók, felhasználási javaslatok egy, a tubusra ragasztott cetlin olvasható, de ez például víz hatására le is kopik, illetve az arckrémeknél ilyen csak a dobozban van, amit meg általában eldob az ember, és a tubuson magán már csak németül olvashatjuk a tudnivalókat. Mondjuk igaz, hogy a legtöbb külföldi kozmetikum valahogy így oldja meg a magyarítást, de engem ez ettől függetlenül zavar.

De ennél fontosabb, hogy természetes összetevőkből készülnek, nincs bennük szintetikus tartósítószer, illatanyag, színezék, szilikon, állati eredetű és ásványi anyag alapú összetevő. A tonik címkéjén például azt is leírják, hogy előnyben részesítik az ellenőrzött, ökológiai gazdálkodásból származó alapanyagokat.

 

Ezekhez hasonló design-al bír a sampon, ami a kedvencem az Alverdék közül. Hidratáló sampon Aloe verával és hibiszkusszal, száraz, igénybevett hajra. Illetve az ehhez tartozó balzsam.
Hasonlókat tudok mondani róla, mint a vadrózsás termékekről: kellemes illat, kímélő és könnyed, ugyanakkor jól tisztít, és természetes alapanyagainak köszönhetően nem okoz viszketést, allergiás reakciókat. 

 Tusfürdők közt is sokféle termék közül válogathatunk. Itt térnék rá egy dologra, ami nekem nem tetszik, de ez igazából nézőpont kérdése. Időnként itt is, mint sok más gyártó esetében, megjelennek "limited edition" termékek. Egy ideig gyártják, az embernek meglesz a kedvence, szereti, használja, örül neki. Aztán, mint az lenni szokás az ilyen esetekben, szépen leállnak a gyártással. Elképzelhető, hogy tesztelik, a fogyasztók hogy fogadnak bizonyos újításokat, és ami nagyon népszerű lesz, azt megtartják, de ez nem minden esetben következik be tapasztalataim szerint. Illetve, nyilván ugye nem biztos, hogy nekem személy szerint a többség számára népszerű dolgok lesznek a kedvenceim. Így volt ez a tusfürdőkkel is. Kb. 1-2 éve jelent meg a cseresznyés chai-kivonatos tusfürdő. Tengeri sóval és gyömbérrel fűszerezték ezt a különleges illatú, kellemes tusfürdőt. Kicsit karácsonyra emlékeztető az illata. Jól tisztít és szívesen használtam. Mellékelek egy képet róla, de mint említettem, ezt sajnos már nem gyártják, amivel egyáltalán nem értek egyet :D

A tusfürdők közül, amit még kedvelek, és a gyártásával sem álltak le, az a grapefruit-bambusz kombináció. Ez teljesen más illatvilág az előzőnél. Ez sokkal energizálóbb, frissítőbb, nyári meleg reggelekre tudnám ajánlani leginkább. Kicsit engem az illata a húsvéti narancs-citrom keménycukorkákra emlékeztet, de azért nem teljesen olyan. Mindenesetre finom, szintén jól tisztít és hidratál is egyben, puha, bársonyos marad utána a bőr.

És, az Alverde sminktermékeket is gyárt. Hozzátenném az előzőekhez egyaránt, hogy az Alverde termékek elérhető árakon kaphatók. Drágábbak az alsó kategóriás, low-budget, vagy kínai, eurósboltokban kapható kozmetikumoknál, de a menő, befutott szépségipari márkáknál messze olcsóbbak. És minőségben és különlegességben pedig sokkal megelőzik az olyan termékeket, melyek lehet, hogy a legolcsóbbak egy-egy szupermarket polcain, de mondjuk tele vannak mesterséges, káros anyagokkal. Ez igaz az Alverde sminkcuccokra is. Nagyon jó ötlet, hogy természetes alapanyagú kozmetikumokat is piacra dobtak. De sajnos ezekkel én nem voltam megelégedve teljesen. 

Előreveszem azokat, amik tetszenek.

Arcpirosítók!

Többféle árnyalatban kaphatók ezek a szép, porszerű arcpirosítók. Van egészen halvány rózsaszín, barack, barnás, halvány-és élénkpiros is. A felvitelhez én ecsetet használok általában, de egy vattapamacs is megteszi, vagy púderpamacs. Nem mondom, hogy a legtartósabb a világon, de az igazából szerintem nem is baj, ha nem tart egy óráig lemosni este. Könnyű felvinni, ha halvány, diszkrét hatásra vágyunk, akkor elég egy kevés is belőlük. Nagyon könnyed, nem érzem nehéznek, vagy zavarónak, miután felvittem, nem is érzem, hogy van még egy réteg a bőrömön. És mivel én napi szinten használom, sokkal jobb érzés egy ilyet használni, mint olyat, amiben mondjuk szintetikus tartósítószerek vannak.

Púder

Púderekből is többféle van, nem csak árnyalatból, hanem kiszerelésből. Én a legegyszerűbb változatot szoktam használni. Mindegyikből kapható nagyon világos árnyalat, ami külön pirospont, ugyanis nem minden márkánál szoktam az eléggé fehér bőrömhöz megfelelő árnyalatokat találni.

Szintén rendkívül könnyed viselet, semmilyen irritációt nem okoz, és nem szárítja szét a bőrt egy-egy használat során. Ha vastagabb, összefüggő púderréteget kívánnánk felvinni, ahhoz lehet, hogy egy másik márka jobb választás, mert ez tényleg leheletfinom, de hétköznapi viseletre szerintem beválik.

Ezeken kívül próbáltam Alverde szempillaspirált, szemceruzát, rúzst, szájfényt, korrektort és szemhéjpúdert is. Ezekről sajnos nem volt valami jó tapasztalatom. Pedig nagyon fontosnak tartom, hogy legyenek elérhetők a z ilyen dolgok természetes összetevőkből, ugyanis a szem és a száj elég fontos és érzékeny terület, szívesebben kennék rájuk olyat, ami növényi alapanyagokból lett elkészítve.
De sajnos ezekkel a termékekkel elég sok bajom volt. A szempillaspirál percek alatt elkenődik, és pandamaci szemeket csinál. A szemhéjpúder elsőre jónak tűnik, de egy idő után valahogy összeugrik, és beül a festék a szemhéj kis redőibe... A szemceruzából csak egyet próbáltam, az még egész rendben volt, de az is eléggé gyorsan elmaszatolódik. Bár itt azért hangsúlyoznám, az Alverde védelmében, hogy a Maxfaktor, nem növényi szempillaspirálom sem mondható igazán tartósnak, elkenődik könnyen, de legalább nehéz lemosni...
A rúzsok és szájfények nem nagyon fedik el az ajkakat, és hajlamosan az összeugrásba, és a száj redőibe-ráncaiba beülni. A piros rúzzsal azt vettem észre, hogy a szám kontúrján megmaradt, de a köztes részről pár órán belül eltávozott. A legnagyobb gond, hogy nem képeznek összefüggő réteget, nem elég krémesek, ami ilyen sminkterméknél elég pech. A korrektorral hasonló gondjaim voltak, és míg egyéb korrektorok még évek múltán is használhatók, addig ez kb. 1 év alatt használhatatlanná száradt és megkövesedett, pedig nem hagytam elöl nyitva. 

Összességében örülök, hogy elérhető áron, helyen kaphatók ezek a kozmetikumok, melyek sokkal természetesebbek és egészségmegőrzőbbek mint a többi. Nagyon jók a krémek, tusfürdők, bőrápolási termékek. A sminkcuccok esetében viszont örülnék egy kis termékfejlesztésnek. :)